Land Rover Freelander

Apie Land Rover Freelander automobilį

Lietuvoje populiarėja Land Rover Freelander. Tai keturiais ratais varomas kompaktiškas visureigis. Jis pradėtas gaminti 1997 metais, po to kai BMW investavo į šio automobilio projektą. Pirmos kartos Land Rover Freelander buvo gaminamas iki 2006 metų. Apie jį mes ir papasakosime.
Šio modelio poreikis atsirado tada, kai rinkoje pasirodė Honda CRV ir Toyota RAV4. Land Rover nusprendė sukurti kompaktišką visureigį, kuris gerai jaustųsi tiek miesto gatvėse, tiek ir bekelėje.

Land Rover Freelander

Land Rover Freelander

Land Rover Freelander Facelift

Land Rover Freelander Facelift

Honda CR-V

Honda CR-V

 

Toyota RAV4

Toyota RAV4

Land Rover Freelander yra pirmasis Land Rover kūrinys, neturintis atskiro važiuoklės rėmo. Rėmas yra integruotas į kėbulą, kaip daugumoje šiuolaikiškų visureigių. Automobilis turi nepriklausomą pakabą ir viskozinę movą. Viskozinės movos panaudojimas leido automatizuoti procesą, kai automobilis persijungia iš priekinių varančių ratų režimo į visų keturių.

Land Rover Freelander reduktorių, pusašių bei kardaninių velenų schema

Land Rover Freelander reduktorių, pusašių bei kardaninių velenų schema

Land Rover Freelander integruoto rėmo schema

Land Rover Freelander integruoto rėmo schema

 

Šio automobilio pagalba Land Rover inžinieriai 1994 metais bandė būsimo Freelander važiuoklės mechanizmus

Šio automobilio pagalba Land Rover inžinieriai 1994 metais bandė būsimo Freelander važiuoklės mechanizmus

Land Rover Freelander kėbulo variantai

Land Rover Freelander kėbulo variantai

Freelander aprūpintas automatinio nusileidimo kontrolės sistemą (Hill Decent Control). Jame yra 16 patentuotų sprendimų, tai Land Rover Freelander padėjo išpopuliarėti. Iki 2002 metų tai buvo labiausiai Europoje parduodamas visų varomų ratų visureigis. Land Rover Freelander puikiai jaučiasi ant asfalto, o bekelėje lengvai laimi prieš savo tiesioginius konkurentus- Honda CRV ir Toyota RAV4. Land Rover Freelander sėkmingai dalyvavo Camel trophy ir G4 Challenge lenktynėse.

Land Rover Freelander Camel Trophy

Land Rover Freelander Camel Trophy

Land Rover Freelander Camel Trophy

Land Rover Freelander Camel Trophy

Land Rover Freelander Camel Trophy

Land Rover Freelander Camel Trophy

Land Rover Freelander Camel Trophy

Land Rover Freelander Camel Trophy

Iki šių dienų lenktynininkai jais važiuoja Freelander Challenge raliuose. Šio visureigio dalyvavimas sporte nereikalauja jokių esminių pakeitimų jo konstrukcijoje. Dėka stiprios važiuoklės ir sportiškų variklių jis puikiai tarnauja kaip kelyje, taip ir ralio trasoje, kas įrodo jo patikimumą bei galią.

Land Rover Freelander sportinėse varžybose

Land Rover Freelander sportinėse varžybose

Land Rover Freelander sportinėse varžybose

Land Rover Freelander sportinėse varžybose

Land Rover Freelander sportinėse varžybose

Land Rover Freelander sportinėse varžybose

Land Rover Freelander sportinėse varžybose

Land Rover Freelander sportinėse varžybose

Land Rover Freelander sportinėse varžybose

Land Rover Freelander sportinėse varžybose

Land Rover Freelander sportinėse varžybose

Land Rover Freelander sportinėse varžybose

Land Rover Freelander sportinėse varžybose

Land Rover Freelander sportinėse varžybose

Land Rover Freelander sportinėse varžybose

Land Rover Freelander sportinėse varžybose

Į Land Rover Freelander buvo montuojami įvairūs varikliai- keturių cilindrų benzininiai ir dyzeliniai bei šešių cilindrų benzininis. Pastarasis kartu su japonų gamybos Jatco automatine pavarų dėže buvo pradėtas montuoti nuo 2001 metų. Land Rover Freelander modelis su V6 varikliu buvo skirtas tiems, kas norėjo didelės galios visureigio, bet ne tokių didelių gabaritų kaip Land Rover Discovery. Visi keturių ir šešių cilindrų benzininiai varikliai yra Rover gamybos, dyzeliniai- Rover L serijos ir BMW M47. Kuo reikėtų rūpintis turint Land Rover Freelander su benzininiu varikliu- mes aprašėme ČIA ir ČIA.

Land Rover Freelander važiuoklė yra patikima. Ji nekelia dažnų rūpesčių. Yra svarbu stebėti stabdžių nusidėvėjimą ir kitus einamus dalykus.

Labai svarbu laiku keisti tepalus priekiniame bei galiniame reduktoriuose. Naudoti tik kokybišką bei tinkamą tepalą. Tepalų keitimo procedūra reikalauja tam tikros patirties ir įgūdžių.

Kartais natūraliai dėl nusidėvėjimo genda elektrinė durų dalis- elektriniai langų pakėlėjai.

Dažnai sugenda galinio numerio apšvietimas. Meistrai bando keisti lemputes ir tai nepadėda. Kalta plokštė į kurią įsidėda lemputės. Nuo vibracijų atsilaisvina kontaktų kniedės, viskas sutvarkoma litavimo būdu.

Pasitaiko ir kosmetinių, bet nemalonių gedimų. Pavyzdžiui, pažeisti korozijos galiniai stabdžių būgnai (jų išorinė dalis) arba galinio Stop ženklo indikatoriaus laikiklio korozija. Laimei šie gedimai puikiai ir visam laikui pašalinami naudojant pažangią smėliasrovės bei miltelinio dažymo technologija.

Vaizdo įrašai iš sporto varžybų:



Apžvalgos, testai:



Land Rover Freelander savininkų atsiliepimai:

https://www.parkers.co.uk/land-rover/freelander/station-wagon-2003/owner-reviews/

https://www.cars.com/research/land_rover-freelander-2002/consumer-reviews/

Tai įdomu! Land Rover Freelander atsarginės dalys, “tiuningo” komplektai, aksesuarai ir t.t. (PDF katalogas, spauskite ČIA).