Rover K varikliai

Rover K16 varikliai

Rover K16 variklis

Apie Rover “K” serijos variklius

Rover “K” serijos varikliai reikalauja ypač didelės patirties darbe būtent su jais. Labai dažnai Rover automobilių savininkai naudojasi autoserviso arba privačių meistrų paslaugomis, neturinčiais patirties darbe su šiais varikliais, ko pasekoje, vėliau ieškoma meistro, kuris galėtų padėti nusimanydamas savo darbą.

“K” variklis turi ilgą istoriją, jis nuo pat pradžių buvo kuriamas automobilių sportui. Iki šių dienų sunku surasti jam konkurentą pagal svorio / galingumo santykį. Šį variklį galima labai efektyviai patobulinti be mechaninių pakeitimų jo pagrindinėje konstrukcijoje, todėl jį naudoja tokios garsios automobilių sporte firmos kaip Lotus (Elise), MG, Caterham (Seven), GTM (Libra), Ariel (Atom) ir pan. Skirtingai nei kiti labiausiai paplitę automobilių varikliai mūsų šalyje, Rover “K” varikliai dažnai remontuojami ne dėl didelių apkrovų ar aukštų apsisūkimų (tam jie ir buvo kuriami nuo pat pradžių), o dėl kelių gamybos klaidų, kaip tai bebūtų apmaudu.

Pagrindiniai gedimai:

  • Variklio galvutės tarpinės nesandarumas;
  • Variklio galvutės kontaktinio paviršiaus pažeidimas tarpinės kontaktinių žiedų srityje dėl elektrolizės proceso (jei ne intaliuotos naujo modelio metalinės kreipiančios, kurios ne tik stabilizuoja galvutę virš variklio bloko, bet ir gerina jų elektrinį kontaktą);
  • Įsiurbimo kolektoriaus gedimas;
  • Hidrosmūgiai 1 arba 4 cilindruose dėl įsiurbimo kolektoriaus gedimo;
  • Termostato korpuso įtrūkimas;
  • Variklio galvutės riebokšlių nesandarumas;
  • Variklio galvutės sudūrimo nesandarumas;
  • Stumuoklių ir gilzių gedimai dėl laiku neatlikto arba atlikto ne kokybiškai aukščiau išvardintų gedimų remonto.

Dažniausias gedimas yra variklio galvutės tarpinės nesandarumas. Seno dizaino galvutės tarpinė sudaro plieninė plokštė su silikoniniais izoliatoriais. Anksčiau ar vėliau izoliatoriai praranda savo efektyvumą dėl kelių priežasčių:

Kaip parodė laikas, neteisinga pačios galvutės tarpinės konstrukcija;
Gamintojas naudojo plastikines variklio galvutės kreipiančiąsias, jos bėgant laikui dėl vibracijų ir terminių apkrovų nulūžta, dėl to galvutė “juda” virš variklio bloko, kas dar labiau pagreitina tarpinės gedimą.

Variklio galvutės tarpinės gedimą galima diagnozuoti pagal aušinimo skysčio priemaišų buvimą variklio tepale (atsukus tepalo užpilimo kamštį matosi nuosėdos), tepalo priemaišų buvimą aušinimo skysčio bakelyje, kai automobilis sukniai užsiveda, taip pat kai dingsta aušinimo skystis.  Jei laiku nešalinti gedimo, vėliau gali prireikti keisti visą variklio galvutę arba variklį.

Prieš kelis metus buvo pristatyta naujo dizaino Rover variklio galvutės tarpinė MLS. Taip pat, naujos metalinės kreipiančiosios vietoje plastikinių. Sumontavus šį komplektą “K” serijos variklis tampa labai patikimu, išgydomos jo ligos.

Taip pat ir pagrindinio variklio diržo keitimas reikalauja patirties. Kad teisingai jį pakeisti Rover “K” serijos varikliuose privaloma teisingai įtempti automatinį arba mechaninį (priklausomai nuo automobilio laidos metų) įtempimo guolį. To neatlikus pagal gamintojo reikalavimus yra rizika patirti nuostolius dėl brangaus viso variklio remonto arba jo keitimo.

Dažniausių gedimų nuotraukos yra patalpintos “Nuotraukos” skiltyje.

Patarimai:

  • Rekomenduojama profilaktiškai keisti seno dizaino tarpinę į naujo dizaino MLS tarpinę, kad išvengti netikėto gedimo.
  • Didžioji dalis taisomų Rover variklių yra taisomi dėl ne specialistų įsikišimo.
  • Taisant Rover variklius, būtina naudoti tik kokybiškas dalis.

Rover K serijos variklių ir ju panaudojimo nuotraukos:

…bei vaizdo įrašai: